יע

בקשר לקשר בינינו

בקשר לקשר בינינו

כיצד נתגבר על הבעיות שבינינו באמצעות מטרה משותפת?
לגילאי 4-7

1. נספר סיפור שהילדים יהיו שותפים בבנייתו. על שני חברים שרבו ביניהם, אך מטרה משותפת עזרה להם להתגבר על המריבה.

הנחייה מקדימה: מסבירים לילדים כיצד בונים סיפור משותף: המדריך מתחיל את הסיפור, וכאשר הוא עוצר, תפקידם של הילדים להשלים את הסיפור.
מנְחים את הילדים שההשלמות נעשות בהצבעה, על פי בחירת המדריך וכל הילדים שותפים. המדריך יכול לעזור באמצעות שאלות מכוונות.

"במקום רחוק, היכן אתם רוצים שהסיפור יתרחש? _________ גרו שני חברים. לאחד קראו ________ והשני שמו ________.> (מצגת דף 2-4)

הם הלכו לאותו הגן ושניהם מאוד אהבו לטייל ב _________

יום אחד בזמן שהם טיילו שם להנאתם, הם ראו מרחוק משהו מונח על הרצפה/אדמה/דשא/חול (בהתאמה למקום שבו הם טיילו) _________, כאשר התקרבו הם גילו ארגז. הם פתחו את הארגז וראו בתוכו _________, כל אחד מהם רצה את זה לעצמו. (מצגת דף 5)

(שם) רצה לעשות עם זה _________ ו(שם האחר) רצה לעשות עם זה _________.

הם החלו להתווכח ואפילו קצת לריב, שניהם הרגישו _________ (ניתן וכדאי לשמוע יותר מתשובה אחת), מה הייתם מציעים להם לעשות?

לפתע הם שמעו ציוץ חלש "צוויץ, צוויץ..", הם ניגשו לכיוון העץ הגדול וראו שציפור קטנה ופצועה שוכבת על הקרקע, הציפור נפלה מהקן שהיה על העץ. (מצגת דף 6)

>החברים ריחמו על הציפור וודאגו לשלומה. כבר לא עניין אותם הארגז אלא מצבה של הציפור הפצועה. הם החליטו לקחת את הציפור הפצועה לביתם ולטפל בה עד שהיא תבריא ותוכל לעוף ולהסתדר בכוחות עצמה. האחד הגיש לה פירורי לחם והשני הגיש לה מים. (מצגת דף 7)

כך טיפלו החברים יחד בציפור יום אחרי יום בדאגה רבה, המטרה המשותפת שלהם הייתה לעזור ולהבריא את הציפור הקטנה וסביב זה הם התחברו, עבדו בשיתוף פעולה ושכחו את חילוקי הדעות ביניהם.

לאחר חמישה ימים הציפור כבר ממש התחזקה ואפילו גדלה, הם בחרו לה שם _________, הם עמדו יחדיו בחלון החזיקו בה ושיחררו אותה לטבע." (מצגת דף 8-9)

 

2. מאתגרים במשימה משותפת: בניית מגדל קוביות שיהיה גבוה יותר מרף שנגדיר.

מספרים על חלומו של סבא אליעזר לבנות בניין מאוד גבוה, על מנת שהבניין יספיק לכל נכדיו.
מציעים לילדים לעזור לאליעזר ולבנות עבורו בניין גבוה מאוד כמו שהוא חלם.
מסבירים שאת הבניין נבנה מקוביות (מה שיש בגן/בית) ושכדי שהבית יספיק לכולם, נצטרך לבנות אותו בגובה מסוים (אפשר לקבוע את הגובה לפי סימון על הקיר או להציב רהיט כלשהו ולהגדיר שהבניין צריך להיות לפחות בגובה רהיט זה).

print_buttonלהורדת מערך השיעור – לחצו כאן