להיות גדול

להיות גדול

נברר מי רוצה להיות גדול ומדוע

לגילאי 4-7

number1 נברר מי רוצה להיות גדול ומדוע

מציגים: תמונה של אמא ואבא ושואלים "מי אלו"? ( אמא ואבא)

שואלים: מה הם , גדולים או קטנים? ( גדולים)

שואלים: זה כייף להיות גדול? הייתם רוצים להיות גדולים? מה כייף בזה?

מסבירים: אתם יודעים, להיות גדול זה לא רק להיות יותר גבוה זה גם לדאוג לאחרים ולהתחשב בהם. כמו שאמא ואבא מתחשבים בילדים.

number2 נספר את הסיפור על מוטי וארון המטבח האדום

מספרים: פעם היה ילד אחד שקראו לו מוטי, וכשמוטי היה ילד קטן, הוא תמיד היה פותח את הארון האדום במטבח של אמא, מוציא משם את כל החפצים שהיו בפנים: סירים, מחבתות וצנצנות משחק ועושה בלאגן גדול.

אמא שלו לא כל כך כעסה עליו, כי הוא היה עדיין תינוק.

שואלים: למה לדעתכם לא כל כך כועסים על תינוקות? ( כתינוק מוטי לא הבין שהוא לא מתחשב באמא שדאגה לסדר את הארון, הוא רק ניסה לחקור ולגלות מה יש בפנים, לא הבין שכשהוא מבלגן הוא בעצם לא מתחשב באמא)

מספרים: כעבור כמה שנים, מוטי גדל קצת וכבר הבין שזה לא נעים לאמא שלו שכשהיא מסדרת את הארון האדום הוא תמיד בא ומוציא את כל החפצים החוצה ומבלגן. אז אתם יודעים מה אמא שלו עשתה? היא אמרה לו שהוא יהיה אחראי על הסדר בארון האדום! מוטי כל כך שמח! עכשיו היתה לו אחריות ותפקיד בבית ותמיד כשמישהו היה צריך איזה סיר , מחבת או מערוך – מוטי היה הולך לארון האדום ומביא לו בעצמו וגם מסדר אחר כך במקום. ככל שמוטי גדל כך הוא עזר בבית בעוד דברים חשובים. ככה זה שגדלים – מתחילים לעזור אחד לשני ולהתחשב זה בזה.

שואלים: גם לכם יש תפקיד שאתם עוזרים בו בבית או בגן?

מסבירים: העזרה שלכם בבית, מלמדת על כמה שאתם ילדים גדולים ובוגרים. אתם יכולים לתאר לעצמכם שאם אתם למשל אוספים את הצעצועים בחזרה למקום זה וודאי עוזר מאד לאמא, היא יכולה להתפנות למשימות אחרות או לנוח קצת. זה כייף לשמח את אמא, נכון?

שואלים: מה התפקידים של אמא ואבא? (למשל: אמא מבשלת לכל אחד את המאכל שהוא אוהב וככה לכל טעים וכייף, מכינה אמבטיה אבא שוטף כלים כדי שכולם יוכלו לאכול בכלים נקיים וככה יהיה יותר נעים, מחליף נורה כדי שיהיה אור)

שואלים: מה תרצו להיות כשתהיו גדולים? ואיך זה יעזור לאנשים אחרים? ( למשל: רופא יכול לרפא אנשים חולים וככה הם חוזרים לקו הבריאות, כבאי יכול לכבות שריפה ולהציל במקרי חירום את מי שזקוק לעזרה, טייס יכול להטיס מטוס וככה לעזור לאנשים לטייל בעולם ולהגיע לכל מיני מקומות רחוקים שאי אפשר להגיע בעזרת כלי תחבורה אחרים)

 

number3סיכום

מסכמים: למדנו היום שככל שאנחנו יותר גדולים אנחנו כבר יותר דואגים לאחרים. ההגדולים מטפלים, מתחשבים ועושים תפקידים שבעצם עוזרים להרבה אנשים ומשמחים אותם.

 

נותנים משימה משותפת: בוחרים ארון אחד או מגירה בבית ( מטבח או ארון בגדים) ומסדרים ביחד. מומלץ לשים שיר ברקע!
print_button מערך השיעור להדפסה – לחצו כאן